Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie informuje, że program "Rodzina 500+" jest również kierowany do RODZIN ZASTĘPCZYCH, RODZINNYCH DOMÓW DZIECKA oraz PLACÓWEK OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH TYPU RODZINNEGO w powiecie mrągowskim.
W związku z powyższym od dnia 1 kwietnia 2016 roku można ubiegać się o w/w świadczenie pieniężne składając w siedzibie placówki przy ul. Warszawskiej 53 w Mrągowie wypełniony wniosek.
Formularz wniosku można pobrać w pokoju nr 5 w godz:
poniedziałek 8.oo - 16.oo
wtorek - piątek 7.3o - 15.3o
lub
klikając w poniższy link
FORMULARZ WNIOSKU O DODATEK WYCHOWAWCZY 500+
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 89-743-33-66
Świadczenie 500 zł dla dzieci w pieczy zastępczej
Dzieci w pieczy zastępczej otrzymają dodatkowe wsparcie w wysokości 500 zł miesięcznie. Dodatek w wysokości świadczenia wychowawczego będzie przysługiwać niezależnie od dochodu na każde dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia, umieszczone w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka oraz placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
W ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wprowadzono dwa świadczenia: dodatek wychowawczy oraz dodatek do zryczałtowanej kwoty środków finansowych na utrzymanie dziecka w tej placówce. Od kwoty dodatku nie jest odprowadzany podatek.
Dla kogo dodatek wychowawczy?
Dodatek ten przysługuje na każde dziecko umieszczone w rodzinie zastępczej lub w rodzinnym domu dziecka, bez względu na kryterium dochodowe. Jest on udzielany na wniosek rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka, na pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
Ważne! Dodatek otrzymają zarówno osoby otrzymujące świadczenie na pokrycie kosztów utrzymania dziecka na podstawie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej jak również osoby otrzymujące świadczenia na zasadach z ustawy o pomocy społecznej (art. 226 ust. 5 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej).
Dla kogo dodatek do zryczałtowanej kwoty?
W przypadku placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego, dodatek w wysokości świadczenia wychowawczego, na każde dziecko umieszczone w tej placówce, przysługuje do zryczałtowanej kwoty środków finansowych na utrzymanie dziecka w tej placówce. Dodatek ten przysługuje na wniosek dyrektora placówki.
Uwaga!
Dodatek wychowawczy oraz dodatek do zryczałtowanej kwoty nie przysługuje na dziecko pozostające w pieczy zastępczej po ukończeniu przez nie 18 roku życia.
Gdzie złożyć wniosek?
Przyznanie dodatku następuje w drodze decyzji. Wniosek należy złożyć w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Wzór wniosku nie jest określany rozporządzeniem. Jest to analogiczne rozwiązanie jak w przypadku świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej.
Ważne!Nie obowiązuje wzór wniosku o przyznanie świadczenia wychowawczego określony w rozporządzeniu ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.
Na jaki okres przysługuje dodatek?
Prawo do dodatku ustala się na okres 12 miesięcy. W przypadku braku zmian w sytuacji rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka mającej wpływ na prawo do dodatku wychowawczego ustala się je na okres kolejnych 12 miesięcy z urzędu.
Od kiedy przysługuje dodatek?
Dodatek przyznaje się od dnia faktycznego umieszczenia dziecka odpowiednio w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego do dnia faktycznego opuszczenia przez dziecko rodziny zastępczej, rodzinnego domu dziecka lub placówki, nie wcześniej jednak niż od miesiąca złożenia wniosku.
Ważne terminy!
W przypadku złożenia wniosku o ustalenie prawa do dodatku wychowawczego lub dodatku do zryczałtowanej kwoty, przysługującego na dzieci umieszczone w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (tj. od 1 kwietnia do 1 lipca 2016 r.), prawo do dodatku ustala się począwszy od dnia wejścia w życie wymienionej ustawy (czyli od 1 kwietnia).
Oznacza to, że jeżeli rodzina zastępcza złoży wniosek np. 15 czerwca, dostanie wyrównanie od kwietnia. Natomiast w przypadku złożenia wniosku dopiero np. 7 lipca, dodatek będzie przysługiwał tylko od lipca.
Dodatek wychowawczy i dodatek do zryczałtowanej kwoty jest finansowany w formie dotacji celowej z budżetu państwa. Gmina i powiat nie ponoszą wydatków związanych z tym świadczeniem. Dzieci w pieczy zastępczej otrzymają dodatkowe wsparcie w wysokości 500 zł miesięcznie. Dodatek w wysokości świadczenia wychowawczego będzie przysługiwać niezależnie od dochodu na każde dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia, umieszczone w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka oraz placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
AKTYWNY SAMORZĄD w 2016 roku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie rozpoczyna realizację pilotażowego programu „ Aktywny Samorząd” w 2016 roku
W bieżącym roku dofinansowanie można uzyskać do:
Obszar A Zadanie 1 - zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
Obszar A Zadanie 2 – kosztów uzyskaniu prawa jazdy kategorii B,
Obszar B Zadanie 1 - zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania,
Obszar B Zadanie 2 - szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
Obszar C Zadanie 2 –kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
Obszar C Zadanie 3 - zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości,
Obszar C Zadanie 4 –kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne (co najmniej na III poziomie jakości),
Obszar D – utrzymania aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej tj. dziecka będącego pod opieką wnioskodawcy, przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką (dziennego opiekuna, niani lub w ramach klubu dziecięcego, punktu przedszkolnego, zespołu wychowania przedszkolnego),
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
01.06.2016r. - rozpoczęcie przyjmowania wniosków o dofinansowanie
30.08.2016r. - zakończenie przyjmowania wniosków o dofinansowanie.
01.09.2016 - 31.12.2016r. - zawieranie umów dofinansowania i wypłacanie dofinansowań
kosztów edukacji w szkole policealnej, kolegium lub w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu)
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
01.02.2016r. - rozpoczęcie przyjmowania wniosków o dofinansowanie - semestr letni
roku szkolnego/akademickiego 2016/2017
15.04.2016r. - zakończenie przyjmowania wniosków o dofinansowanie - semestr letni
roku szkolnego/akademickiego 2015/2016
01.05.2016r. do 31.05.2016r. - zawieranie umów dofinansowania i wypłacanie dofinansowań
w zakresie wniosków złożonych do dnia 15.04.2016 r.
01.09.2016r. - rozpoczęcie przyjmowania wniosków o dofinansowanie - semestr zimowy
roku szkolnego/akademickiego 2016/2017
10.10.2016r. - zakończenie przyjmowania wniosków – semestr zimowy
roku szkolnego/akademickiego 2016/2017
01.11.2016r. do 31.12.2016r. - zawieranie umów dofinansowania i wypłacanie dofinansowań
w zakresie wniosków złożonych do dnia 10.10.2016r.
Z pełną treścią dokumentu pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „ Aktywny Samorząd’ w 2016 roku oraz streszczeniem jego głównych założeń, można zapoznać się na witrynie internetowej PFRON pod adresem: www.pfron.org.pl
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji programu „ Aktywny Samorząd” w powiecie mrągowskim tel: (89) 743 33 63, 743 33 64, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście w PCPR, ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo, pok. nr 3.
Uwaga!
Nabór wniosków w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”
Przypominamy, że Realizatorem programu jest samorząd powiatowy (Powiat Mrągowski). Obsługą programu zajmuje się PCPR w Mrągowie.
Wnioski dotyczące obszarów B, C, D, F i G programu należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie w terminie do 15 kwietnia 2016 roku.
Samorządy gmin i powiatów oraz organizacje pozarządowe wnioski dotyczące obszaru E programu składają w terminie do 30 listopada 2016 roku bezpośrednio w Warmińsko-Mazurskim Oddziale PFRON.
Wszelkie informacje o realizacji programu jak i wzory wniosków znajdują się na stronie internetowej PFRON www.pfron.org.pl
Szanowni Państwo!
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o włączenie się w akcję promocyjną „Wspieram region”, która ma na celu zachęcenie mieszkańców naszego regionu do przekazania 1 procenta podatku dochodowego dla organizacji pożytku publicznego z województwa warmińsko-mazurskiego.
Akcję od 2010 roku prowadzi samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Również w 2016 roku będziemy propagować ideę przekazywania 1 procenta podatku dochodowego organizacjom z naszego regionu. W województwie warmińsko-mazurskim prawo do otrzymywania 1 procenta podatku dochodowego od osób fizycznych ma obecnie ponad 300 stowarzyszeń i fundacji. W ubiegłym roku mieszkańcy Warmii i Mazur okazali się hojni – z danych pozyskanych z Izby Skarbowej wynika, że kwota przekazana organizacjom z regionu przekroczyła 4 mln zł, jeśli udałoby się nam przekonać do tego jeszcze większą liczbę podatników z województwa, kwota ta mogłaby być znacznie większa.
Aby ułatwić podatnikom znalezienie informacji na temat organizacji z województwa warmińsko-mazurskiego uprawnionych do otrzymywania 1 procenta, stworzyliśmy stronę internetową www.wspieramregion.pl.
Znajduje się na niej baza uprawnionych podmiotów z województwa warmińsko-mazurskiego oraz wyszukiwarka, pomagająca odszukać organizację, której działalność chcielibyśmy wesprzeć.
Ze strony można też pobrać bandery internetowe, które mogą Państwo umieścić na swoich stronach internetowych – http://wspieramregion.pl/do-pobrania
Działania na rzecz akcji „Wpieram region”prowadzi i koordynuje Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego – tam możecie Państwo otrzymać dodatkowe informacje (tel. 89 51 25 170 lub 89 51 25 175, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ).
Z góry dziękujemy za pomoc w rozpropagowaniu akcji „Wspieram region”.
Wyrażamy nadzieję, że dzięki naszym wspólnym działaniom dodatkowy 1 procent pozostanie w naszym województwie i będą służyć lokalnej społeczności.
Uprzejmie prosimy o przesłanie informacji pozostałym podmiotom zainteresowanym kwestią 1 procenta dla Warmii i Mazur!
Pozdrawiam
Katarzyna Nykiel-Tujdowska
główny specjalista
Departament Koordynacji Promocji
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
10-447 Olsztyn
ul. Głowackiego 17
T: +48 89 51 25 175
F: +48 89 51 25 179
E: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.