Kampania społeczna NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA

werka-przychodniaOsoby niesłyszące na co dzień muszą się zmagać z wieloma barierami w życiu prywatnym i zawodowym. Bezrefleksyjnie powtarzane krzywdzące stereotypy o głuchych utrudniają im normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Stowarzyszenie Osób Niesłyszących W MIG z Mazur Zachodnich stworzyło lokalną kampanię społeczną NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA, która ma celu walkę z dyskryminacją społeczną osób Głuchych. Pokazuje, że osoby niesłyszące żyją obok nas. Mają rodziny i takie same potrzeby oraz pasje jak osoby słyszące. Wielu nadal błędnie nazywa ich głuchoniemi, a oni nie są niemi, mają swój język.

Celem kampanii jest także zwrócenie uwagi, na to, że Głusi mogą i chcą pracować zgodnie ze swoimi, często wysokimi kompetencjami. Twórcy kampanii obalają stereotyp, że osoba niesłysząca nadaje się tylko do pracy na stanowiskach nie wymagających kwalifikacji. Pokazani w spocie Weronika oraz Michał, dzięki wsparciu Warmińsko-Mazurskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych wraz z innymi głuchymi, pracują w dziale logistyki w jednym z największych sklepów piłkarskich w Polsce, firmie RGOL. Zajmują się m.in. przygotowaniem i wysyłką zamówień.

Hasło kampanii NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA ma podwójne znaczenie. Z jednej strony bezpośrednio skierowane jest do osób niesłyszących z przesłaniem: nie bój się, nie rezygnuj, nie unikaj, możesz wszystko robić w życiu, co tylko chcesz. A drugi komunikat odczytają osoby słyszące w kontekście: nie migaj się – naucz się języka migowego, który jest językiem obcym. Nie wykręcaj się i poznaj Kulturę Głuchych.

Kampania nie pokazuje Głuchych przez pryzmat braku słuchu i litowania się nad nimi. Zamiast tego zaglądamy przez dziurkę do klucza do ich świata by zobaczyć człowieka. Człowieka uśmiechniętego. Człowieka w różnym wieku. Mającego rodzinę, pasje, talent, uprawiającego sport, pracującego. Wszystkie osoby w spocie TYLKO nie słyszą. Mówią. Komunikują się w języku migowym, który należy poznać, tak jak każdy język obcy. Stowarzyszenie W MIG będzie obecne z kampanią „NIE MIGAJ SIĘ OD ŻYCIA” w mediach społecznościowych, na bilbordach na ulicach Ostródy, ulotkach oraz kanale YT.

Pawel-980x653Scenariusz spotu powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników projektu. W filmie wystąpiły osoby Głuche. Link do spotu: 4375133 logo youtube icon

Pomysłodawczynią projektu jest Marlena Rogowska. Za produkcję spotu odpowiada firma PixelDance.pl, projekty graficzne zabart.com

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie 7898450 www business finance office marketing iconwww.w-mig.pl

Zrealizowano w ramach projektu „Nie migaj się od życia” sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030

Robert-980x653