Uwaga! Studenci i uczniowie!
Przyjmujemy wnioski na dofinansowanie do kosztów nauki
Termin składania wniosków:
01.09.2018 - 10.10.2018
Uczniowie i studenci legitymujący się niepełnosprawnością (każdy rodzaj niepełnosprawności) w stopniu znacznym lub umiarkowanym, mogą uzyskać dofinansowanie do kosztów nauki w szkole policealnej, kolegium lub w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu) a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji programu "Aktywny Samorząd" można uzyskać osobiście w PCPR w Mrągowie, mailowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 89 743-33-63 lub 89 743-33-64.
Osoba do kontaktu: Bożena Kulikowska
Z pełną treścią dokumentu pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „ Aktywny Samorząd’ w 2018 roku oraz streszczeniem jego głównych założeń, można zapoznać się na witrynie internetowej PFRON tu: Aktywny Samorząd - kierunki działań
Fundacja Rodzina od A do Z organizuje bezpłatne Szkolenie dla rodziców adopcyjnych i rodziców zastępczych na temat pracy z dziećmi z FASD. Projekt edukacyjny realizowany jest na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-20120.
Jest to system informatyczny dostępny na stronie internetowej, poprzez który każda osoba/rodzina może złożyć wniosek o pomoc i przesłać go dowolnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub do dowolnego urzędu. Portal Emp@tia jest adresowany w szczególności do osób i rodzin korzystających ze świadczeń socjalnych oferowanych przez państwo. Jednak żeby złożyć wniosek drogą elektroniczną, musisz mieć tzw. profil zaufany.
Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzić swoją tożsamość w internecie (służy jako Twój elektroniczny podpis). Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych. Profil zaufany to zbiór informacji o użytkowniku. Wprowadzone dane są weryfikowane. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany, jest wiarygodna - nikt nie może się pod nią podszyć. Dane na profilu zaufanym są odpowiednio zabezpieczone, aby nikt - poza właścicielem - nie miał do nich dostępu i nie mógł ich wykorzystywać. Za pomocą profilu zaufanego potwierdzisz swoją tożsamość w internecie i podpiszesz elektroniczne dokumenty - na przykład, gdy składasz wniosek przez internet, nie musisz go drukować, podpisywać i skanować albo wysyłać pocztą do urzędu. Wystarczy, że podpiszesz go profilem zaufanym.
Kto może założyć profil zaufany?
Każdy, kto posiada numer PESEL.
Jak założyć profil zaufany?
Tu dowiesz się, krok po kroku, jak to zrobić: Zakładanie profilu zaufanego
Jakie wnioski można przesłać poprzez portal Emp@tia? Przez które banki można założyć swój profil zaufany?
Zestawienie wniosków i banków znajdziesz tu: Wnioski i banki