KOMUNIKAT WOJEWODY DOT. KART PARKINGOWYCH I LEGITYMACJI DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

   Mając na uwadze zminimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa COVID 19 Wojewoda Warmińsko-Mazurski wydał Polecenie Nr DE-IV.9532.3.2020 z dnia 2 kwietnia 2020r. dotyczące kart parkingowych i legitymacji dla osób niepełnosprawnych.

W obecnym okresie (epidemia koronawirusa) wniosek na kartę parkingową może być podpisany przez osobę niepełnosprawną w domu. Nie jest wymagane złożenie podpisu w obecności przewodniczącego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w siedzibie zespołu.

Składając lub wysyłając wniosek o kartę parkingową lub legitymację, osoba niepełnosprawna powinna dołączyć oświadczenie, w którym wyrazi zgodę na przesłanie gotowej karty parkingowej lub legitymacji drogą pocztową za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Treść Polecenia Wojewody Warmińsko-Mazurskiego:

POLECENIE WOJEWODY DLA PZON

TELEFON ZAUFANIA AKTYWNIE PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI

„Telefon zaufania aktywnie przeciwko koronawirusowi"

Co teraz najważniejsze w czasie pandemii koronawirusa? Czy nie życzliwość, dobre słowo, zrozumienie? I koniecznie empatia, czyli umiejętność wczuwania się w sytuację drugiego człowieka. By dawać wsparcie, uspokojenie. Bo panika byłaby najgorszą rzeczą, jaka mogłaby się nam przytrafić.

Olsztyński Telefon Zaufania „Anonimowy Przyjaciel” (tel. 89/19 288 oraz 89/527 00 00) pracuje cały czas 24 h, 7 dni w tygodniu.

80 doskonale przygotowanych, wyszkolonych osób. Przez całą dobę wykręcając podane numery spotkamy przyjazny głos: „Słucham telefon zaufania...”, terapię słuchania, bezinteresowną przyjaźń i życzliwość. Tak jest od ponad 45 lat. Mimo tego, że niektórzy dyżurni postanowili się wycofać czasowo z wolontariatu, jesteśmy ciągle na linii.

„Nikt nie jest wyspą, całkowicie zdaną na siebie…”-to nasze motto. Nikogo nie zostawimy. Czas rozmowy, kontaktu nie jest limitowany. Dostaniecie tyle ciepła, ile Wam konieczne by poczuć, że sama lub sam nie zmagam się z tym zagrożeniem. I własnym strachem. Razem łatwiej go pokonać. I uwierzyć, że z tego wyjdziemy. Bo przecież żadna epidemia nie jest wieczna. Nikogo nie oceniamy, każdy może liczyć na naszą tolerancję i szacunek. Rozmawiamy przede wszystkim po naszych uczuciach, emocjach, co w danej chwili przeżywamy. Ale wtedy, gdy trzeba przekazujemy adresy, kontakty do specjalistów czy wyspecjalizowanych instytucji. Blisko pracujemy z linią 112, olsztyńskim Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

Wielu dzwoniących chce porozmawiać o swoim niepokoju, obawach, o koronawirusie. Bardzo tego potrzebują w tym okresie, który dotknął nas wszystkich bez wyjątku. Tak, wielokrotnie słyszymy w słuchawce; „Jak dobrze, że jesteście…”.

„Jeśli chcesz się wygadać…zadzwoń”.

Andrzej Dramiński/Rzecznik prasowy

Olsztyński Telefon Zaufania „Anonimowy Przyjaciel”.

TELEMEDYCYNA PORADNIK

Telemedycyna stanowi ważne narzędzie w walce z koronawirusem – zapewnia kontakt z lekarzem bez konieczności wychodzenia z domu. Aby w obecnej sytuacji tym bardziej zachęcić pacjentów i lekarzy do wykorzystywania teleporad i ułatwić im korzystanie z telemedycyny, Fundacja Telemedyczna Grupa Robocza przygotowała specjalne poradniki. Dostarczają one praktycznych wskazówek, jak pacjent powinien uczestniczyć w zdalnej konsultacji z lekarzem oraz jak lekarz powinien ja przeprowadzić. Materiały dostępne do pobrania na stronie

www.telemedycyna-poradnik.pl

W razie pytań – zapraszamy do kontaktu pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Copyright © 2013-2015 PCPR.:.Wszelkie prawa zastrzeżone.:.Panel administracyjny